13.4.09

IIt's not about why you act, but how you act.

Jeg er hjemme fra fjellet. Og det føles på kroppen. Er alle fjellturer like slitsomme som dette? Greit med treninga, for det var faktisk deilig, men alt kaoset i hodet kunne jeg vært foruten, synes jeg. Har ikke sovet så godt om natta, mareritt hver eneste natt. Værsåsnill, kan ikke noen bare komme og holde rundt meg, og si at alt skal gå bra? Det er alt jeg ønsker nå. 

Og jeg vil så gjerne fortelle hvordan jeg egentlig har det, men føler folk ikke trenger maset mitt for tiden. Jeg kan si at jeg har det 'greit', men vet folk hva 'greit' egentlig betyr? Tror ikke det, og jeg har heller ingen intensjoner om å fortelle de det heller. Føler meg som en verdiløs liten ting nå, som ikke gjør annet enn å plage alt og alle. Folk trenger ikke det, og jeg vil ikke være i veien. Da er det bedre å holde meg hjemme. Hjemme under dyna, hvor jeg ikke plager noen. 

Beklager om jeg virker veldig sytete nå, men dette er faktisk min blogg, og jeg skal liksom fortelle om mine tanker her. Kanskje derfor den heter "Tanker bak muren"? Omg, I'm just being so fucking smart right now. Har noen andre følt det på denne måten Som for eksempel når noen spør meg om hvordan jeg har det; jeg har det jo ikke greit, men om jeg forteller det, blir det omgjort til hysteria og selvmordsplaner med engang. Og det orker jeg ikke for tiden. Ja, kanskje jeg ikke har det så greit, men det betyr ikke at jeg trengs å bæres på en silkepute? Hvorfor er det ingen som forstår at jeg bare vil alt skal være normalt? Derfor jeg ikke har fortalt om det til så mange. 

Men nå skal jeg ut i den aller siste påskesolen, sånn; om jeg faktisk tør. Ha en ellers fin dag!

3 kommentarer:

  1. Gjett om jeg har følt det sånn.
    "Hvordan har du det fortiden?"
    "Helt..greit, tror jeg."
    "Jamen, DET var godt å høre!"
    Også sitter jeg og angrer på svaret, fordi personen har misforstått min type "greit" totalt.

    SvarSlett
  2. Ja, det gjør godt å tenke på den nye familien, gleder meg ekstra mye til fredag nå for da får jeg vite hvor dem bor og hvem dem er! Også får jeg nok møte dem snart^^

    Ordet greit, kan innebære veldig mye! Det kan bety at det går bra, altså bedre en dårlig og litt bedre. Det kan bety at det går dårlig og derfor sier du ikke at det går bra. Det vi egentlig mener de fleste av oss når vi sier greit, er vel at vi svever mellom bra og dårlig. Mange av oss bruker det vel også som "det går egentlig veldig dårlig" bare som skalkeskjul. Det er i hvertfall det jeg gjør..

    Håper du hadde en flott påske! Jeg kjente også at det var ekstra slitsomt i oppover bakkene i år, men det var deilig å gå tur :)

    Klem, Vikkan.

    SvarSlett
  3. Et sted der ute finnes det mennesket du vil ha det "greit" med å bare være deg, slippe alt ut uten å måtte forsvare, utdype eller være engstelig, fordi du vet at hva du sier blir hørt, uten å bli tillagt dimensjoner utover dette. Finn dette mennesket, og husk at enhver forandring koster noe. Kanskje desto mer tilfredsstillende når du når målene. For du VIL nemlig nå se målene, og kanskje, bare kanskje, er det lettere å begynne umiddelbart.
    Jeg synes det å levere tilbake bibliotekbøkene er en god start. :-)

    SvarSlett