28.9.09

familiebånd.


lavmælt - men ikke taus

nøysom - men også raus

lettfødt - men setter spørsmål


det var disse ordene min bestemor brukte om meg i bursdagskortet jeg fikk i år. ord som i grunn passer godt til meg. for bestemor kjenner meg. ikke det at jeg har fortalt henne så mye om mitt liv, eller at jeg møter henne så ofte (blir dessverre bare et par ganger i året), men hun kjenner meg allikevel. og hun liker det hun kjenner i meg. jeg har en bestemor som liker meg - og det gjør meg stolt. familie betyr veldig mye for meg, og jeg vet at familien støtter meg i det aller meste jeg bedriver. det er klart vi diskuterer, og er uenige - ja, vi kan til og med finne på å krangle. men vi vet at vi er glade i hverandre. vi holder sammen i tykt og tynt. vi er en familie.

familie er som sagt viktig, og da er det ikke bare snakk om det biologiske slektskapet, men også de som står meg nær. de mennenskene som jeg ikke har noen felles gener med, men som jeg bryr meg veldig om. sånn sett er vi jo en liten familie her i bloggeland også, eller hva? da blir vi en liten nettkulturell familie, med kommentarer som bånd.

hvordan har du det med din familie?

3 kommentarer:

  1. Ja, vi bloggere er en liten familie :D

    SvarSlett
  2. Du har rett, familie er veldig viktig. Det er jo de som oftest står oss mest nær. Tenker på deg, Stine.

    SvarSlett
  3. Familien min er absolutt noe av det viktigste for meg! =D

    Har foresten fått meg ny blogg:

    http://midnight.blogg.no/ =)

    SvarSlett