11.6.09

unhapiness serves hardly any other purpose than to make hapiness possible

siden det er en god del snakk om glede og gode følelser her på bloggen min, så tenkte jeg at jeg skulle dele min lille aktivitet for dagen. jeg er veldig glad i sitater, og det er nettopp sitater jeg har lest en god del på i dag. og mens jeg satt på med mange, mange bøker pluss datamaskinen min som hjelp så fant jeg et sitat av tanker Marcel Proust. og det lyder nemlig slik:

happiness serves hardly any other purpose than to make unhappiness possible.


proust er nemlig pessimist, noe jeg slettes ikke er. jeg er utrolig uenig i hva han sier, og sier at han tydligvis har hatt lite av glede i livet hans. faktisk så våger jeg å tippe at han har hatt lite av både glede og håp i sitt liv. jeg mener at glede er noe av det vakreste en kan føle her i dette liv. så derfor har jeg omformulert Prousts sitat til noe selv jeg kan stå for:

unhapiness serves hardly any othe purpose that to make hapiness possible.


håper det var noen der ute som likte tankegangen min, og kanskje så vil jeg dele flere slike 'aktiviteter' med dere bloggvenner.


jeg vil forresten utfordre dere til å bli med på en konkurranse dere kan lese om her. den er kjempegøy, og jeg har satt i gang både familien og venner. anbefales på det varmeste/sterkeste!

4 kommentarer:

  1. Du er så god, du. Ordene dine varmer.

    Setningen ble forresten mye bedre når du fikk omformulert den litt. : )

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med Linn, setningnen ble utrolig mye bedre når du omformulerte den. Og jeg syns det du skriver er så sant i forhold til det Proust sier.

    SvarSlett
  3. Hei :D
    Jeg må bare si tusen takk for kommentarer. Jeg vil gjerne legge deg til på msn, om det er greit for deg, men jeg vil ikke legge den her.

    Om du syns det er greit kan du sende en e-post ed adressen din til ambivalent2009@hotmail.com eller legge meg til på nettby: bredtsmil :D

    SvarSlett
  4. Hei, hei! Likte setningen meget godt når du omformulerte den! Du er bare filnk du!
    Klem fra meg =)

    SvarSlett