23.6.09

my first summer weekend

det er en rar følelse jeg har i kroppen for tiden. kanskje ikke så veldig negativt, men allikevel rar. for det første har jeg 'pause' med kjæresten. og jeg føler meg så slem, for det var jeg som sa at vi burde ha det. jeg er en dårlig kjæreste, jeg vet det, men nå får jeg tenkt over hva jeg virkelig vil. det blir så trist for oss begge om vi er inne i et forhold en eller begge egentlig ikke ønsker å være inn i. men jeg har iallefall funnet ut at jeg ikke kommer til å inngå noe med min tidligere kjæreste (som jeg nå er til, for to uker framover). eksen og jeg har et komplistert forhold, som jeg aldri forventer at kjæresten skal forstå. det er som om vi ikke kan være med hverandre, men heller ikke være uten. jeg tror jeg vil gå tilbake til kjæresten igjen. det er tross alt henne jeg ønsker å være med, sånn langvari sett. men jeg skal bruke denne ferien til å tenke ut alt, bli friskere, og få et bedre liv som tredjeklassing ved den videregående skolen jeg går på.

det er også andre ting som har plaget meg, ikke like mye som kjærlighetslivet mitt, men dere vet... blant annet plages jeg stadig av angstanfall og mareritt om natten. det er bare helt grusomt, og det verste er vel egentlig hvilke tanker jeg får om meg selv. det er som om jeg ikke vil leve, i det aktuelle sekundet, og at smerten er for tung til å bære i hodet - at jeg 'trenger' å få den til å bli en fysisk smerte. men jeg kommer ikke til å gå ut i fysisk smerte. istedenfor må jeg satse på å gå den harde veien; altså å endre tankegang. jeg må tenke mere positivt, klarne opp i hvilke vaner som tydeligvis ikke er bra for meg, og hvilke vaner som jeg kan beholde. det er vanskelig, det vet jeg, men om et halvt år vil jeg være omtrent frisk. det er mitt mål, det er min lov.

nå skal jeg fortsette å kose meg i Nord-Norge, og håper at dere vil få en flott tid i de få dagene jeg ikke vil være i stand til å oppdatere. husk, jeg har det herlig for tiden, og det synes jeg dere fortjener også. dere er de beste! så jeg spør dere, hva er det dere gleder dere mest til i sommer? type minne, opplevelser, reiser, osv.

2 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til litt forskjellig :D
    Mest sannsynlig skal jeg møte Randi (confused) og være turist i Bergen med ei venninne :D Det tror jeg blir artig.

    Eller ser jeg frem til å komme i gang å trene, for å så etter ferien være i god form når jeg skal begynne å trene med damelaget.

    Du er sterk Stine! Det er fint at du har et klart mål, og jeg vet at du kan klare det. Alle fingrene og tærne mine krysser seg for deg i dette øyeblikket :D

    SvarSlett
  2. Uff, vondt å høre om angstanfallene og marerittene dine.

    Jeg syns uansett at du virker så sterk, og du gir meg håp. Og som sagt, sammen skal vi klare det!

    SvarSlett