27.5.09

på tide å gå sine egne skritt. sin egen vei.

det begynner å bli sommer nå snart. greit, det er masse regn og kaldt akkurat NÅ for tiden. men det er da iallefall grønt og vakkert her i vårt flotte norges-land. skyt meg, for jeg har følelse for å være ikke bare litt patriotisk for tiden. har begynt å innse hvor mye jeg liker landet mitt, og er veldig glad for at jeg bor her. vi er ikke bare heldige som får bo i dette nyrike, oljefylte landet, men vi har faktisk veldig mange fordeler. vi må bare tenke littegranne ekstra på det for å virkelig skjønne det. jeg for eksempel, har tenkt mye på hvordan min egen og andres hverdag er. greit, jeg har det ganske kjipt og livet kan føles helt for jævelig, men jeg priser meg lykkelig for at jeg i det minste har litt livsgnist igjen. den gode perioden har kommet inn i kroppen min, og det gjør meg bare så utrolig glad. positive tanker fyller hodet mitt i blant. LIVET ER GODT, FOLKENS.

for alle dere som jeg vet leser bloggen min og som ikke har det like bra som meg for tiden; det finnes håp. jeg har vært der. jeg har vært og fortsatt er i den håpløse tilstanden hvor den lille hjelpen jeg får ikke hjelper meg. jeg har vurdert å avslutte livet mitt tusenvis ganger. jeg har gått rundt i verden og trodd at jeg ikke er verdt noen ting. det er vanskelig når livet er slikt. tankene gjør deg negativ, og alt er bare en eneste stor, ond sirkel.

men jeg har også opplevd gode sider. de fine sidene ved livet som gjør det verdt og leve. og jeg har valgt å fokusere på de. tankene kan bare gå å legge seg, for jeg er ferdig med å synes synd på meg selv. jeg er ferdig med vonde tanker, jeg er ferdig med å bare demotivere meg selv. så nå skal jeg låne meg en mengde motivasjonsbøker på biblioteket som jeg egentlig ikke kommer til å lese, jeg har tenkt å høre på masse musikk som får meg i godt, herlig humør, jeg har tenkt til å støtte alle andre som er i den samme, vanskelige situasjonen som jeg har vært i, jeg har tenkt til å holde godt rundt kjæresten min å takke henne for at hun hele tiden har støttet meg, først som bestevenn og deretter som kjæreste, jeg har tenkt til å vise omverdenen at jeg er ferdig med alle disse vonde opplevelsene.

verden; her kommer jeg. og jeg har tenkt til å leve det gode liv. noen som joiner?

4 kommentarer:

  1. Det er bra jenta mi :)
    Har merket det på deg i det siste at du virker mer positiv og glad.
    Elsker deg vet du kjære <3

    SvarSlett
  2. Jeg er med :D
    Det er så gøy å høre om andre som og har komt seg gjennom det, eller i alle fall er på god vei!!!

    Stå på !!! :D

    SvarSlett
  3. Godt å lese! :)
    stå på !

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentaren ! :)

    Så bra innlegg.Jeg ble isåfall glad av å lese det! Kjempe bra at du har blitt mye bedre ! Fortsett sånn :)
    Fikk meg til å tenke litt isåfall. Skal prøve å fokusere på dei gode sidene. Men er og vanskelig, å hive seg ut i ting når man sliter med angst..

    Men hva heter de "motivasjonsbøkene" du skal låne?

    klem:)

    SvarSlett