27.5.10

white rabbit.

kaninen hopper først
du følger etter

i det mørkeste rom
er dørene minimale

du putter noe i munnen
samtidig som at bevisstheten faller

mørket blir mørkere
håpet er mindre

før lyset slåes på
tankene blir klarere

og med logikken tilbake
blir dørene store nok

diktet er skrevet av meg, inspirert av filmen jeg ventet lenge på; alice in wonderland. jeg skrev det med tanke på russetiden, delvis på grunn av russenavnet mitt (white rabbit) og delvis på grunn av mye annet. og jeg har det i grunn bra for tiden. jeg mener, ja, det er kjipt. ja, jeg er mye syk. men det er bunn og grunn et fint liv jeg lever. spesielt om man fokuserer på de riktige tingene, eller hva?

samtidig som at jeg har det fint, kan man jo ikke la være og ville ha nettopp det man ikke har. det er bare slik vi mennesker er, take it or leave it. for eksempel skulle jeg av og til ønske jeg hadde en mer dag-fra-dag-blogg. andre dager vil jeg ha en mer fashion-blogg. men heldigvis, de fleste dagene vil jeg ha bloggen min akkurat som den er.

synes dere jeg burde endre bloggen / ha flere blogger?
og hva synes dere om diktet?

4 kommentarer:

  1. Jeg blir glad hver gang du blogger, vet du det? Ja, jeg er kanskje litt sløv til å kommentere av og til, men det er fordi jeg tenker "Dæven, godt skrevet. Hvordan kan jeg skrive noe nå uten å virke som en fjortis uten skriveferdigheter?"

    Likte diktet, og vet du hva? Jeg liker også bloggen din akkurat som den er.

    SvarSlett
  2. Jeg (Vikkan) synes ikke du burde endre bloggen, den er fantastisk akkurat som den er og det er nettopp derfor jeg leser den! Jeg kommer ikke til å skrive mer på den gamle bloggen min og har derfor lager en ny, mer personlig blogg, med nytt navn. Grunnen kan jeg ta opp en annen gang. Håper du stikker innom da, Stine!

    Klem, "Tove".

    SvarSlett
  3. Savner flere innlegg kanskje, men herregud jeg digger bloggen din uansett! Og dikta dine er jo bare magiske :D har tenkt mye på å lage en egen blogg med bare dikt og noveller å sånt selv, men det har aldri blitt noe av. Så det er bra at i allefall du har en sånn blogg :D litt utenom det vanlige, det liker jeg!! Keep going:)

    -Kaosjenta

    SvarSlett
  4. Jeg liker bloggen din akkurat som den er ^_^
    (Og så vil jeg bare si tusen takk for den flotte kommentaren din på bloggen min :D Du aner ikke hvor mye det du skriver hjelper meg, så tusen takk :D)

    Stoooor klem ^_^ <3

    SvarSlett