6.6.10

nervøsitet.

jeg ligger nervøst i det myke sengetøyet. vil stå opp, men aner ikke hva jeg har å stå opp til. ser på den fine solen. innser at i dag kommer til å bli en fin dag. blikket vandrer ut i rommet - på leting etter noe spesielt å iøyenfalle. finner ut at jeg skal ligge litt til, er så deilig å bade i det helt spesielle soveromsskinnet. klokken blir stadig sjekket. samme med telefonen. og internett. og bokhyllen. og ja, det meste, egentlig. minuttene går, hånd i hånd med timene. frokost spises. trening utføres. mellommåltid skyldes ned. trampolinen blir brukt. par sider i en bok leses. alt av sjanser for kontakt fra denne ene ransakes. tankene streifer minnene - ømt. lunsjen slukes. rundene på gulvet telles. smilet øker. rastløsheten spinner av. gulvet vaskes. besteforeldre hilses på. høfligheten skrues på. tankene blir tvunget bort. rykkene minsker. besteforeldre drar. tankene kommer - tilbake. kontakt opprettes. kontakt brytes. og sitter der igjen. ventende. aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. samtidig - jeg vet nøyaktig hvor jeg skal være. skal være her. smilende. hvor er så du?

1 kommentar:

  1. Hei Stine!

    Det var utrolig bra skrevet i innlegget ditt! Vel, hva kan jeg si? Jeg ligger litt på flyt. Venter på at tiden skal gå, føler meg slapp, spiser inne i mellom, kommer med intense treningsøkter noen dager. Ting går som det går. Men egentlig har jeg det bra, solen skinner og jeg blir brun! Elsker det!

    Klem, Tove.

    SvarSlett