25.2.10

inn i det ukjente.

everything matters, everything we do matters. 
* Nelson Wright /  Keifer Sutherland, Flatliners, 1990

nrk3 viste filmen, flatliners (norsk tittel: inn i det ukjente) akkurat nå. i denne filmen ser vi en ung Jack Bauer (Keifer Sutherland), Julia Roberts og Kevin Bacon drepe seg selv og deretter bringe seg tilbake til livet å oppleve etterlivet. de lurer så fælt på hva som kommer etter døden, og sender derfor hverandre inn i en kunstig død-setting. de leker med livet, og det med altfor liten respekt for det. mener i alle fall jeg. for livet står for noe vakkert. og forventingsfullt. og nydeligheten selv. som for eksempel håpet. og jeg vil utfordre alle dere der ute til å innse hvor vakkert livet er. tør dere det? eller skal dere gå inn i framtiden, redde, og uten håp for en bedre framtid? jeg skal i alle fall ikke det. for ting blir bedre. og vet dere hvorfor? fordi jeg vil det. fordi jeg ønsker et enda bedre liv. og det er nettopp det jeg skal få. tilslutt. etter en tøff kamp, som forresten vil være; verdt det. verdt alt. verdt livet. elsk livet. elsk deg selv. elsk alle andre. elsk, elsk, elsk. tør du? slipp frykten og bare gjør det. ok?
     
- i haven't been that ugly little girl in years. 
- you were never ugly. 
 * Winnie Hicks som Kimberly Scott og David Labraccio som Kevin Bacon, Flatliners, 1990

setter du nok pris på livet?

2 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke helt jeg om jeg setter nok pris på livet. Inne i mellom elsker jeg det, andre ganger hater jeg det. Jeg er veldig flink å grave meg selv ned i et hull og ikke titte opp på livet på dagevis, av og til ukevis. Jeg tørr ikke å innse sannheten om at jeg antagelig kommer til å være i dette livet i mange tiår til. Jeg bare tørr ikke. Jeg legger meg rett og slett bare ned.

    SvarSlett
  2. Ja, det tror jeg faktisk at jeg gjør ;)

    SvarSlett